X
یادداشت | حبیبالله اسداللهی
دومین نشست از سلسله نشستهای راهبردی «آنِ ما شدن؛ چگونگی پیوند سرزمین، ملت و دین در همبستگی ملی ایرانیان در کوران حوادث»، با تمرکز بر موضوع «پشتیبانی عمومی مردم از جنگ»، به همت کارگروه سیاستگذاری فرهنگی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام) روز یکشنبه، اول تیرماه به صورت مجازی برگزار شد.
«نترسید و دعوت به سازش نکنید در حالی که شما برترید» 35 محمد «و آینده از آن متقین است» 49 هود
یادداشت | رضا سامان
یادداشت | رضا طراوت
در یک ابتکار فکری و با هدف واکاوی عمیق و آیندهنگرانه ابعاد مختلف همبستگی ملی، کارگروه سیاستگذاری فرهنگی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام) نشست مجازی «آنِ ما شدن؛ چگونگی پیوند سرزمین، ملت و دین در همبستگی ملی ایرانیان در کوران حوادث» را برگزار کرد.
پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام) در تازهترین اثر خود، کتاب «تافتههای بههم بافته» را با هدف بازخوانی و تحلیل منظومه فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی در موضوع سبک زندگی اسلامی ایرانی منتشر کرد.
در حالیکه تهدید نظامی معمولاً به اضطراب عمومی میانجامد، جامعه ایران پس از حمله رژیم صهیونیستی، رفتاری متفاوت از خود نشان داد: حضور پرشور در جشن غدیر، تقویت مشارکت اجتماعی و بازتولید اعتماد جمعی.
رئیس پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام)، آنچه این روزها به عنوان نقد اجتماعی جشن ملی میهمانی غدیر مطرح میشود، کمرنگ کردن جشنهای محلی است اما مشاهدات دال بر عدم ملازمه این دو امر با یکدیگر است.
بیستوسومین نشست از سلسلهنشستهای «جمهوری اسلامیشناسی»، به همت کارگروه سیاستگذاری فرهنگی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام) برگزار شد.
کتاب «آزادی در زندان؛ تجربهنگاری فعالیت تبلیغی یک روحانی در زندان» تازهترین اثر منتشرشده توسط پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام) در دسترس علاقهمندان قرار گرفت.
نشست نقد کتاب "مخاطب شناسی در ارتباطات تبلیغی" به گزارش مدیریت ارتباطات و روابط عمومی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی، نشست نقد کتاب "مخاطب شناسی در ارتباطات تبلیغی" با حضور حجت الاسلام دکتر خانمحمدی، حجت الاسلام دکتر اسلامی تنها، جناب آقای دکتر غمامی یکشنبه 30 خرداد 1400 در سالن جلسات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی برگزار شد.
نشست نقد کتاب "مخاطب شناسی در ارتباطات تبلیغی" به گزارش مدیریت ارتباطات و روابط عمومی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی، نشست نقد کتاب "مخاطب شناسی در ارتباطات تبلیغی" با حضور حجت الاسلام دکتر خانمحمدی، حجت الاسلام دکتر اسلامی تنها، جناب آقای دکتر غمامی یکشنبه 30 خرداد 1400 در سالن جلسات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی برگزار شد. در این نشست دکتر سید حسین شرف الدین نویسنده این کتاب علت اصلی تدوین و نشر این کتاب را ایجاد انگیزه در طلاب جهت تبلیغ و بررسی میزان موفقیت آنها در این امر بیان نمود. وی افزود با توجه به اینکه امر تبلیغ مسئلهای حساس و پرسابقه است و جزء رسالت اصلی حوزویان می باشد باید مطالعات فراتبلیغی، روانشناسی تبلیغ، فلسفه تبلیغ و آسیب شناسی تبلیغ در راستای ارتقای امر تبلیغ به صورت کاربردیتری مد نظر قرار بگیرد. در ادامه وی خاطر نشان کرد بررسی وضعیت و نقاط قوت و ضعف امر تبلیغ باید توسط خود حوزویان صورت پذیرد. در ادامه حجت الاسلام دکتر خانمحمدی، حجت الاسلام دکتر اسلامی تنها و جناب دکتر غمامی نظرات خود را در مورد کتاب مطرح نموده و در راستای ارتقا و بهبود سطح کتاب پیشنهاداتی ارائه نمودند.
کتاب «ماهر جواب» نوشته حجتالاسلام محمد پورنوروز، پژوهشی نوآورانه و نظاممند است که با طراحی الگویی به نام «مجیب»، به تبیین راهبردهای مواجهه دانشی، مهارتی و بینشی با پرسشها و شبهات دینی میپردازد. این اثر به همت پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام) منتشر شده و بهعنوان منبعی علمی برای طلاب، مبلغان، و کنشگران فرهنگی در عرصه جهاد تبیین قابل بهرهبرداری است.
با فرارسیدن ایام سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره)، فرصتی مغتنم برای تعمق و بازخوانی مکتب فکری و عملی این بنیانگذار بیبدیل جمهوری اسلامی فراهم آمده است. در این میان، کتاب «مکتب امام خمینی به روایت رهبر معظم انقلاب اسلامی» به عنوان منبعی غنی و مستند، نقش کلیدی در شناخت عمیقتر این مکتب ایفا میکند. این اثر ارزشمند، با گردآوری بیانات رهبر فرزانه انقلاب، تصویری جامع از ابعاد گوناگون اندیشه و سیره امام راحل ارائه میدهد.